کمک کنیم زنجیره‌ای از مشاوران حرفه‌ای ملک بسازیم...

دستیار مشاور املاک استخدام کنیم تا بتوانیم کسب‌وکار خود را گسترش دهیم

زندگی ما مشاورین املاک بسیار پرسرعت و استرس‌آور است؛ برنامه‌ریزی، تماس‌های تلفنی و هر روز دست‌وپنجه نرم کردن با جزئیات کوچک، می‌تواند ما را از اهداف بزرگمان دور کند و به همین خاطر است که بیشترمان به فکر استخدام دستیار مشاور املاک می افتیم. اگر در مسیر شغلی‌مان به نقطه‌ای رسیده ایم که باید حواسمان به خیلی از مسائل باشد، استخدام دستیار باعث می‌شود هم منظم‌تر بشویم و هم تعادل کارمان را حفظ کنیم.

۹ قدم برای استخدام دستیار مشاور املاک

استخدام دستیار به ما کمک می‌کند از زمانمان بهترین استفاده را ببریم تا برای رشد بیشتر کسب‌وکارمان تلاش کنیم و آن را به یک مرحله بالاتر ارتقا دهیم.

 

قدم اول: باید ببینیم برای استخدام دستیار آماده هستیم یا خیر

مهم است که بدانیم چه موقع زمان استخدام دستیار مشاور املاک فرا رسیده؛ این علامت‌ها به ما نشان می‌دهند که به دستیار احتیاج داریم یا خیر:

  • به خاطر اشکال در برنامه‌ریزی به بعضی قرارهای ملاقات نمی رسیم.
  • در برنامه‌ریزی تماس‌ها با مشکل مواجه میشویم.
  • نیاز باشد در آن واحد در دو مکان مختلف حضور داشته باشیم.
  • به کمک سازمانی احتیاج داشته باشیم.
  • بیش از حد کار کنیم و به حد خستگی مفرط برسیم.
  • پشت سر هم مشتری داشته باشیم.
  • برای ارزیابی تصمیم‌های کسب‎وکار به شخصی برای مشورت نیاز داشته باشیم.

اگر با هر یک از مشکلات بالا مواجه باشیم احتمالاً زمان آن رسیده که یک دستیار بگیریم. در ادامه چگونگی استخدام یک دستیار خوب را توضیح داده‌ام.

 

قدم دوم: فهرستی از کارها برای سپردن به دستیار مشاور املاک تهیه کنیم

بعد از اینکه فهرست کارها را بر اساس نیازهایمان تهیه کردیم، باید آن را به متقاضیان بدهیم تا به آن‌ها پاسخ دهند. باید مطمئن شویم که فهرست دقیق و گویاست تا بتوانیم بهترین و مناسب‌ترین دستیار را از بین دستیاران احتمالی انتخاب کنیم. بعضی از مهم‌ترین خصوصیات اخلاقی و مسئولیت‌هایی که باید به دستیار محول کنیم را در زیر آورده‌ام:

  • مدیریت پایگاه داده
  • آماده‌سازی گزارش‌های مربوط به بازار
  • داشتن برنامه شخصی و کاری
  • نوشتن پیش‌نویس برای نامه‌ها و مطبوعات خبری
  • آشنایی با اکسل، ورد و اوت‌لوک در حد ابتدایی
  • توانایی دسته‌بندی فایل‌ها و پیگیری اسناد مهم
  • آماده‌سازی مکان برای قرارهای ملاقات (در صورت نیاز)
  • توجه به جزئیات (این مورد را باید درشت بنویسیم)

 

قدم سوم: برای جذب دستیار احتمالی تبلیغ کنیم

وقتش رسیده که کل دنیا را خبردار کنیم! می‌توانیم فهرست کارها را در سایت‌های شغلی مانند لینکدین پست کنیم اما راه‌های دیگری هم برای پیدا کردن متقاضی وجود دارد. کسی که به شغل دستیار مشاور املاک بر می‌خورد، اگر در مورد کارهای داخل دفتر اطلاع داشته باشد، ممکن است به این شغل جذب شود. پس می‌توانیم شرح این موقعیت شغلی را به دانشگاه‌های اطراف بفرستیم یا اینکه با استادان دوره های تحصیلی مربوط به املاک یا برنامه‌های آموزشی مشاوران املاک صحبت کنیم.
علاوه بر این، سریع‌ترین و بهترین راه این است که از همکارانمان بخواهیم افرادی را به ما معرفی کنند.

 

قدم چهارم: فهرستی از توانایی‌هایی که به دنبالش هستیم تهیه کنیم.

وقتی تعداد زیادی رزومه دریافت کردیم، بباید ببینیم چه خصوصیتی در دستیارمان از همه برایمان مهم‌تر است. آیا خصوصیات اخلاقی از توانایی‌های فردی برایمان اولویت بیشتری دارد؟ آیا به دنبال فردی باتجربه می‌گردیم یا شخصی با تجربه کلی که فقط دستیار ما باشد؟ باید فهرستی از خواسته‌هایمان تهیه کنیم و به دنبال فردی بگردیم که نقاط ضعف ما را جبران کند یا در شرایطی که خیلی راحت می‌شود وظیفه‌ای را به شخصی دیگری محول کرد، بتواند از پس آن بربیاید. همچنین باید از زمانی که هر هفته صرف می‌کنیم و حجم کار کم کند.

 

قدم پنجم: سوالاتی که باید در مصاحبه کاری از دستیاران احتمالی بپرسیم.

مصاحبه کردن می‌تواند درست به اندازه مصاحبه شدن استرس‌آور باشد. یادمان نرود که ما قرار است با پرسیدن این سؤالات بفهمیم که دستیاران احتمالی چگونه می‌خواهند از بار زحمات ما کم کرده و زندگی‌مان را آسان‌تر کنند. پس هر چه سؤال مستقیم‌تر باشد بهتر است. بعد از خوشامدگویی و بررسی رزومه کاری نوبت به پرسیدن سؤالات زیر می‌شود:

  • چرا به شغل مشاور املاک علاقه داری؟
  • در رزومه‌ات نوشته‌ای که یک سال برای شرکتی کار می‌کردی، چه شد تصمیم گرفتی آنجا را ترک کنی؟
  • در مورد زمانی که در آن شرکت کار می‌کردی برایم بگو، چه مسائلی را در آنجا یاد گرفتی؟
  • چه کاری می‌توانی برای دفتر من بکنی که به آن نیاز داشته باشد؟
  • نقاط ضعف و قوتت به عنوان کارمند چیست؟
  • در زمینه حرفه‌ات چه خواسته و آرزوهایی داری؟
  • ترجیح می‌دهی صبح‌ها کار کنی یا بعدازظهرها؟

همیشه می‌توانیم سوالی غیرمنتظره بپرسیم تا ببینیم می‌توانند سریع به آن پاسخ دهند یا خیر؛ مثلاً بپرسیم «اگر قرار بود یکی از اجزای ماشین باشی، ترجیح می‌دادی کدام قسمت باشی؟». چنین سوالی به نظر عجیب می‌آید ولی کمک می‌کند بفهمیم دستیار احتمالی در شرایط فشار چطور عمل می‌کند و این موضوع مهمی است.
همچنین باید سوالاتی بپرسیم که کمکمان می‌کند علامت‌های خطر را ببینیم. پرسش‌های زیر برای این کار مناسب‌اند:

  • از او بخواهیم در مورد کارفرمای قبلی‌اش صحبت کند. اگر فرد با رئیس قبلی به مشکل خورده باشند، این مسئله الزاماً نشانه بدی نیست اما اگر بیش از اندازه از او بدگویی کند، این مسئله برای ما یک علامت خطر است.
  • از او بخواهیم چند مثال از شرایط خاص کاری بزند. اگر مثالی نداشت، نشانه بی‌تجربگی اوست. البته این مسئله الزاماً نشانه خطر نیست، مخصوصاً برای کسانی که برای اولین وارد محیط کار می‌شوند. با این حال این مورد مهمی است و باید آن را بسنجیم زیرا در شرایط ایده‌آل حتی افرادی که تجربه کاری ندارند هم باید بتوانند از تجربیات زندگی یا زمان داوطلبی‌شان برای مثال زدن استفاده کنند.
  • از او بپرسیم اجازه داریم سوابق او را چک کنیم یا خیر؛ اگر فرد به این موضوع اعتراض وارد کند مشخص می‌شود یک جای کار می‌لنگد و قطعاً هشداری برای ماست.

 

قدم ششم: در مورد حقوق صحبت کنیم

حرف زدن درباره مبحث پول کار سختی است اما بهتر است رک و راست در مورد آن با شخصی که قرار است به عنوان دستیار مشاور املاک استخدامش کنیم صحبت کنیم. باید میزان حقوقی که برای دستیارمان در نظر گرفته‌ایم را دقیق به متقاضی بگوییم و مطمئن شویم او هم با ما هم‌عقیده است. یک دستیار حرفه‌ای باید حداقل حقوق را دریافت کند.

قدم هفتم: به دستیار جدید کمک کنیم با کارش اخت بگیرد

وقتی دستیارمان را انتخاب کردیم، زمان آن رسیده که کاری کنیم او در محیط کاری جدیدش احساس راحتی داشته باشد و در عین حال او را برای مسئولیت‌های شغلی آماده کنیم. وقتی در مورد وظایف دستیار صحبت می‌کنیم، این ذهنیت را برایش به وجود بیاوریم که باید تمام جزئیات کارهای دفتر را بداند تا خیالمان راحت شود که او منظورمان را اشتباه برداشت نمی‌کند. برای اینکه دستیار بتواند به بهترین نحو با محیط ارتباط برقرار کند میبایست:

  • او را به تمام همکارانی که ممکن است مرتب ببیند معرفی کنیم.
  • محیط کار، کمدهای بایگانی، جدول برنامه‌ریزی و همه سیستم‌های مهم دفتر را به او نشان دهیم.
  • او را با مشتریان ثابت آشنا کنیم.
  • به او بگوییم ارتباطات بخش حیاتی کارمان است و بر این مسئله تاکید کنیم.
  • از او بخواهیم اگر سوالی دارد بپرسد تا ابهامی باقی نماند.
  • طوری با او رفتار کنیم که ارتباط خوبی با ما برقرار کند.
  • یک برنامه‌ریزی سی روزه برای آشنایی او با محیط کار داشته باشیم.

قدم هشتم: دستیارمان را ارزیابی کنیم.

از آنجایی که دستیار فردی است که قرار است مدام با او کار کنیم، باید به نحوه مدیریت کارها توسط او توجه داشته باشیم. اگر در عملکرد کاریش نقصی دیدیم باید به او یاد دهیم که چطور آن را بهبود دهد. دستیار باید کار ما را آسان‌تر کند، پس وقتی کارش روی غلتک افتاد و جاگیر شد، باید عملکرد او را بسنجیم تا ببینیم کمکی به ما می‌کند یا نمی‌کند. برای آموزش دستیارمان و بهبود عملکردش باید کارهای زیر را انجام دهیم:

  • به‌صورت هفتگی، ماهانه یا سالانه اهدافی را برایش تعیین کنیم. همچنین نتیجه این اهداف باید قابل اندازه‌گیری باشد تا خودش هم متوجه شود که کیفیت کارش خوب است یا خیر.
  • به او بازخورد دقیقی بدهیم تا متوجه شود هم راستا با حق کارمزدی که ما در نظر داریم پیش می‌رود یا از مسیر منحرف شده‌است.
  • باید یک مسیر شغلی شفاف و اهدافی برای پیشرفت او مشخص کنیم تا سعی کند به آن‌ها دست پیدا کند.

قدم آخر: کسب‌وکارمان را بزرگتر کنیم

بعد از استخدام دستیار دیگر لازم نیست با بعضی از پروژه‌های دفتر سروکله بزنیم و وقت بیشتری داریم، پس می‌توانیم تمرکزمان را روی پیشرفت کارمان بگذاریم. دستیار گرفتن در مسیر شغلی ما لحظه مهمی است زیرا وقتی به دستیار احتیاج پیدا می‌کنیم نشان‌دهنده عملکرد بالا و موفقیت کار است. وقتی شخص دیگری زحمت مسائل کوچک را می‌کشد، خودمان باید انرژی‌مان را صرف اهداف بزرگ‌تری کنیم.

پاسخ دهید

 php shell indir