کمک کنیم زنجیره‌ای از مشاوران حرفه‌ای ملک بسازیم...

چطور روابط عمیق‌تری با مشتریان خود داشته باشیم؟

آیا مشتری‌های خود را با اسم کوچکشان خطاب می‌کنید؟ شاید از نظر شما این سوال احمقانه‌ای باشد، بالاخره استفاده از اسم افراد هنگام خطاب کردن آن‌ها کاری طبیعی و همیشگی است. اما آیا این موضوع را در پیام‌های کوتاه و ای‌میل‌هایی که به مشتریان خود می‌فرستید نیز رعایت می‌کنید؟ آیا همیشه از نام مخاطب خود در روابط مجازی نیز استفاده می‌کنید؟ این نوع مکالمه دوستانه باعث می‌شود که از تشریفات همیشگی موجود دور شوید و چنین تغییری، تاثیر قابل‌توجهی روی روابط شما و طرز تفکری که مشتریانتان از شما به عنوان مشاور املاک دارند خواهد گذاشت.

به تمام پیام‌ها و ای‌میل‌هایی که در ۲۴ ساعت گذشته از مشتریان و همکاران خود دریافت کرده‌اید، فکر کنید. چه میزان از آن‌ها درخواست‌هایی برای زمان و پیشنهادهای شما یا شاید درخواست اسناد و مدارک بوده است؟ چقدر از آن‌ها بدون هیچ مقدمه و معطلی، سریعاً به سراغ خواسته اصلی خود رفته‌اند؟ حتی اگر شما با فردی در گذشته تجربه کسب و کار داشته‌اید، دریافت پیامی از آن‌ها بدون هیچ نوع سلام و احوال‌پرسی، می‌تواند تجربه بدی باشد. چنین کاری می‌تواند شبیه به این باشد که یک مشتری به مغازه‌ای برود و بدون گفتن «سلام» یا حتی در نظر گرفتن حضور فروشنده، سریعاً به سراغ لیست مایحتاج خود برود و بگوید: «خب، من به یک تی‌شرت و سه جفت جوراب جدید احتیاج دارم.» آن فروشنده یا متصدی فروشگاه بالاخره به مشتری کمک خواهد کرد چون شغلش همین است، اما با چه شوق و اشتیاقی این کار را انجام خواهد داد؟ آیا چنین تعاملی می‌تواند برای هر کدام از طرفین ماجرا، تعامل اجتماعی موفق و لذت‌بخشی باشد؟

حال به این فکر کنید که ای‌میلی دریافت می‌کنید که فرستنده در آن از شما تقاضای کاری را دارد که علاقه چندانی به انجام آن ندارید. با این وجود پس از باز کردن ای‌میل می‌بینید که مشتری یا همکار شما، متن خود را با سلام و احوال‌پرسی و خطاب کردنتان با اسم کوچک آغاز کرده است. چنین کاری معادل این است که به طرف مقابل خود بگویید که «من می‌دانم که تو چیزی فراتر از یک فروشنده یا مشاور املاک هستی و یک انسان کامل محسوب می‌شوی و قبل از هر چیز، می‌خواهم که این موضوع را به تو نیز متذکر شوم.» آیا اکنون تمایل بیشتری برای انجام کار مشتری خود ندارید؟ این تاثیری است که کار کوچکی مثل خطاب کردن افراد با نام کوچکشان می‌تواند داشته باشد.

البته اگر در یک مکالمه عادی هم بیش از حد از نام مشتری خود استفاده کنید، ممکن است غیرواقعی و عجیب به نظر بیایید. باید این کار را به شیوه‌ای هوشمندانه انجام دهید تا نشانه‌ای محترمانه از نحوه برخورد شما با مشتری‌ها فارغ از هر نوع فرهنگ و پیشینه‌ای محسوب شود. تایپ کردن نام مخاطبان شما، کار سختی نیست. اگر برای انتخاب شکلک‌هایی که در مکالمه‌های مجازی خود انتخاب می‌کنید وقت می‌گذارید، باید برای قرار دادن نام مخاطب خود در متن پیامتان نیز وقت بگذارید.

شاید فکر کنید که چنین کاری، مبالغه‌آمیز باشد. به هر حال در دنیای تکنولوژی‌محور امروز، چه کسی زمان و البته حوصله استفاده از روش‌های قدیمی برقراری ارتباط و مکالمه را دارد؟ چنین استدلالی شاید درست باشد، اما به این فکر کنید که به خاطر کم‌یاب بودن چنین رفتاری، چه ارزش والایی روی آن قرار داده می‌شود. به عبارتی دیگر، اگر شما اینچنین رفتار کنید، باعث می‌شود که رفتار متمایز و به‌یادماندنی‌تری از رقبای خود که چنین کاری را انجام نمی‌دهند داشته باشید.

هر مشاور املاکی شاید بتواند روابط مخصوص خودش را بسازد، اما یک مشاور املاک حرفه‌ای و باتجربه، به سراغ عمیق کردن این روابط نیز می‌رود. خیلی از مواقع، یک حرکت یا تعامل کوچک در روابط است که باعث می‌شود یک «آشنا» به یک «دوست» تبدیل شود. چنین فرآیندی در تبدیل کردن مشتری احتمالی به مشتری درازمدت نیز وجود دارد. اگر در مکالمات خود از هر دو نوع واقعی و مجازی، مخاطبان خود را با اسم صدا کنید، باعث ارزشمند شدن تعامل‌های شخصی و کاری خود می‌شوید.

پاسخ دهید

 php shell indir