کمک کنیم زنجیره‌ای از مشاوران حرفه‌ای ملک بسازیم...

آن چه که مشاورین املاک تازه‌کار باید درباره فروش خانه نوساز بدانند

خانه‌های نوساز ممکن است بهترین گزینه برای مشتریان شما باشد، اما خرید آن از یک متخصص ساخت و ساز بسیار متفاوت از خرید خانه از فردی است که قصد دارد خانه خودش را بفروشد. اما شما به عنوان یک مشاور تازه‌کار در دنیای املاک، چه مواردی را باید درباره خرید خانه نوساز بدانید؟

چرا خریداران به شما احتیاج دارند؟

وقتی که صحبت از خرید خانه‌های نوساز می‌شود، یک باور غلط و رایج در بین خریداران وجود دارد: فرآیند خرید این خانه‌ها، بسیار ساده و بدون پیچیدگی است. فقط کافی است که وارد یک موسسه شده یا از فرد متخصصی در زمینه ساخت مسکن مشاوره بگیرید، سپس خانه دلخواه خود را انتخاب و زیر سند را امضا کنید. آن چه که اکثر خریداران نمی‌دانند، این است که فروشنده ی صمیمی و کمک‌کننده‌ای که برای سازنده کار می‌کند و خانه را به مشتریان نشان می‌دهد، فقط به دنبال منافع سازنده خانه است و به همین خاطر، کاری به نیازهای مشتریان ندارد. به عنوان یک مشاور املاک، باید بدانید خریدارانی که مشاور املاک خاصی ندارند، ممکن است سرمایه‌گذاری پرخطر و ناآگاهانه‌ای انجام دهند.

بعضی از خریداران خانه‌اولی نیز معتقدند که اگر از یک مشاور برای خرید خانه جدید استفاده نکنند، سازنده ممکن است قیمت خانه را به اندازه حق کمیسیون مشاور املاک کاهش دهد. این هم یک باور اشتباه است. سازنده‌های املاک به دنبال کاهش قیمت هستند چون این قیمت، تاثیر بسزایی در ارزش نهایی خانه‌های آتی در همان محله و منطقه خواهد داشت. علاوه بر این، سازنده‌ها از ابتدا حق کمیسیون مشاور املاک خریدار را در بودجه‌های ساخت و ساز خود برآورد کرده‌اند. خریدارانی که می‌خواهند بدون مشاور املاک به کار خود ادامه دهند، در واقع هیچ سرمایه و پولی را برای خود ذخیره نمی‌کنند. کمیسیونی که به مشاور پرداخت نشده، یا به فروشنده خود سازنده خواهد رسید، یا سازنده آن را به عنوان سود خود نگه خواهد داشت.

مسئله دیگری نیز وجود دارد. اگر یک سازنده مشکلات مالی داشته باشد، این مشاور املاک است که زودتر از هر فرد دیگری می‌تواند از این موضوع باخبر شود. او ممکن است از یکی از تامین‌کننده لوازم ساختمانی باخبر شود که سازنده این خانه، مشکلات مالی دارد و با استفاده از آن، بتواند معامله بهتری برای مشتریان خود فراهم یا صرفاً آن‌ها را از این موضوع مطلع کند.

خرید یک خانه نوساز، فرآیند پیچیده‌ای دارد. وظیفه شما به عنوان مشاور خریدار این است که به تک تک جزئیات قرارداد، توجه نشان دهید. شما باید مطمئن شوید که تمام امکانات و ویژگی‌های دیگری که مشتریان شما می‌خواهند، درون قرارداد گنجانده و عملی شود. شما باید هم در طول ساخت و ساز و هم پس از پایان کار، خریداران احتمالی خانه را به آن جا ببرید و بخش‌های مختلف خانه را نشانشان دهید. هنگام ساخت یک خانه نوساز، مشکلات و اشتباهات فراوانی ممکن است رخ دهد. تا زمانی که شما اسناد و مدارک لازم را داشته باشید، می‌توانید مطمئن شوید که سازنده مسئول برطرف کردن این اشتباهات خواهد بود.

آماده مذاکره شوید

فروشنده‌ای که از طرف سازنده مامور فروش خانه شده، معمولاً ممکن است این حس را القا کند که قیمت‌ها قابل مذاکره نیستند. البته که این موضوع تا حدودی حقیقت دارد، اما شما که مشاور خریدار هستید، باید تلاش خود را بکنید. سازنده‌هایی که هیچ تخفیفی نمی‌دهند، ممکن است در عوض بخشی از هزینه‌های معامله را متقبل شوند.

عامل مهم دیگر، زمان فروش است. دانستن این موضوع که مشتریان شما چه زمانی باید اقدام به خرید کنند و چه زمانی صبر کنند و دست نگه دارند، ممکن است سرمایه زیادی را برای آن‌ها حفظ کند. به عنوان مثال، اگر فاز جدید ساخت و ساز در حال شروع است، می‌توانید به این نتیجه برسید که قیمت فروش املاک فاز قبلی ساخت و ساز، بالا خواهد رفت. پیش‌خرید یا رزرو یک ملک پیش از رخ دادن چنین اتفاقی، پول قابل‌توجهی را برای مشتریان شما ذخیره خواهد کرد.

متخصصین ساخت و ساز بر خلاف فروشنده‌های عادی، تعلق احساسی به ملک خود ندارند. تصمیمات آن‌ها بر اساس بهترین منافع ممکن گرفته می‌شود و به همین خاطر، زمان برای آن‌ها بزرگ‌ترین سرمایه است. هر روزی که یک سازنده خانه‌ای خالی و بدون مشتری داشته باشد، ضرر می‌کند. شما به عنوان مشاور خریدار، می‌توانید خانه‌های خالی یک سازنده خاص را بررسی کنید و برای آن‌هایی که مدت‌ها است مشتری خاصی نداشته، معامله خوبی رقم بزنید.

به هزینه‌های اضافی توجه کنید

نحوه کار هر سازنده متفاوت است. آن چه که برای یک سازنده «استاندارد» محسوب می‌شود، ممکن است برای دیگری «ویژگی» یا ارتقا به حساب بیاید. سازنده ممکن است گزینه‌های اضافی زیادی برای خانه خود ارائه دهد زیرا امیدوار است که مشتریان شما حداقل یک یا چند ویژگی اضافه را انتخاب کنند و حاضر به پرداخت هزینه‌ای بیشتر شوند.

مطمئن شوید که مشتریان شما می‌دانند انتخاب این ویژگی‌ها، منجر به هزینه‌های کلی بیشتر خواهد شد. هنگام گشت زدن در هر خانه، باید بدانید که کدام گزینه‌ها استاندارد هستند و کدام گزینه‌ها به عنوان یک ویژگی با هزینه بیشتر عرضه می‌شوند.

درباره فروش خانه‌های نوساز اطلاعات کسب کنید

درباره عناصر متمایزکننده بازار خانه‌های نوساز، دانش و آگاهی کسب کنید و همیشه در حال یافتن اطلاعات بیشتری درباره ساختار طراحی، سازه‌ها، نقشه‌خوانی، مواد و متدهای ساخت و ساز این خانه‌ها باشید. این اطلاعات هنگامی که به دنبال کمک به مشتری‌های خود هستید، مفید خواهند بود و باعث می‌شوند که به آن‌ها در انتخاب بهترین گزینه ممکن، کمک کنید.

اگر ممکن است، از دانش و تخصص مشاور املاکی که تجربه بیشتری در این بازار داشته است، کمک بگیرید. در این صورت، نه تنها اطلاعات بیشتری از سازنده‌های محلی خود کسب می‌کنید، بلکه می‌توانید فرآیند ساخت و ساز را از نزدیک مطالعه کنید.

خانه‌های نوساز فرصت‌هایی طلایی برای مشتریان شما به شمار می‌روند بنابراین هنگام فروش آنها، به یاد داشته باشید که مشتریان تان باید تمام اطلاعات لازم را داشته باشند تا بتواند تصمیمی آگاهانه بگیرند.

پاسخ دهید

 php shell indir